تجربه نسل جدید Nvidia با کارت گرافیک های GIGABYTE

تاریخ: 1397/06/16
همزمان با رونمایی شرکت انویدیا از چیپ های گرافیکی سری GeForce RTX 20 که بر مبنای معماری Turing ساخته شده اند شرکت گیگابایت نیز از نسخه های ویژه خود برای این نسل جدید پرده برداشت.

این محصولات جدید شامل کارت گرافیک های زیر می باشند:
2-Geforce® RTX 2080 Ti WINDFORCE OC 11G
3- Geforce® RTX 2080 GAMING OC 8G
4- Geforce® RTX 2080 WINDFORCE OC 8G
5- Geforce® RTX 2070 GAMING OC 8G
همه این مدل ها مجهز به فناوری GIGABYTE WINDFORCE 3x ، سیستم نورپردازی RGB Fusion ، بک پلیت فلزی و امکان اورکلاک تنها با یک کلیک هستند و همچنین در ساخت این کارت گرافیک ها از قطعاتی مطابق با استاندارد Ultra-Durable گیگابایت استفاده شده است تا امکان دستیابی به بالاترین کارایی و پایداری در اجرای بازی ها و دیگر پردازش های سنگین گرافیکی امکان پذیر شود.


فناوری دفع حرارت GIGABYTE WINDFORCE 3X اینبار از سه فن با طراحی خاص و لوله های انتقال حرارت مسی با قابلیت انتقال حرارت بهینه تر بهره می برد ، فن سوم یا فن میانی درجهت معکوس دو فن دیگر گردش میکند تا بهینه ترین جریان هوایی را به منظور دفع حرارت بهتر از سینک های حرارتی ایجاد کند . این ویژگی ها در کنار هم باعث می شود تا در زمان هر نوع پردازش گرافیکی ، دمای چیپ گرافیک و دیگر اجزای در دمای پایینتری فعالیت کنند که این امر به پایداری ، کارایی و طول عمر بیشتر می انجامد.
سیستم تامین توان این کارت گرافیک ها از مدار تغذیه ای قدرتمند تشکیل شده که با به کارگیری قطعات الکترونیکی با کیفیت ومطابق با فناوری Ultra Durable ، به دمای پایینتر و طول عمر بیشتر ماسفت ها در زمان کارکرد منجر می شود. قابلیت اورکلاک با یک کلیک دارای سه حالت پیشفرض برای اورکلاک است که کاربر می تواند بر حسب شرایط یا نیاز خود در هر زمان یکی از آنها را انتخاب و فعال نماید تا از کارایی بالاتر در پردازش های گرافیکی بهرمند شود. بک پلیت این کارت گرافیک نه تنها استحکام کلی کارت گرافیک را افزایش می دهد بلکه از خم شدگی برد الکترونیکی، آسیب به مدارها و دیگر اجزا نیز جلوگیری میکند. همچنین فناوری نورپردازی اختصاصی گیگابایت یعنی RGB Fusion نیز امکان مدیریت بر عملکرد سیستم نورپردازی کارت گرافیک را در اختیار کاربر قرار میدهد ، با استفاده از این فناوری و رابط نرم افزاری AORUS Engine نه تنها امکان مدیریت نورپردازی کارت گرافیک را خواهید داشت بلکه در صورت استفاده همزمان از دیگر محصولات AORUS ، امکان هماهنگ و همسان سازی نورپردازی بین این محصولات را نیز خواهید داشت تا به سادگی امکان برقراری یک هارمونی رنگی زیبا بین تمامی قطعات رایانه خود را داشته باشید.
این پنج کارت گرافیک معرفی شده از سوی گیگابایت تنها محصولات گیگابایت در معماری تورینگ انویدیا نخواهند بود بلکه محصولات دیگری نیز با طراحی های خاص مانند مدل های مجهز به خنک کننده های مایع (water-cooling) و نورپردازی ویژه در راه هستند .